Britský průmysl krmiv pro domácí zvířata v současné době zažívá boom. V celkové hodnotě 3.2 miliardy GBP to představuje fantastickou příležitost pro podniky zabývající se krmivy pro domácí zvířata, jak získat podíl na trhu. Zajímavé je, že z 3.2 miliardy GBP připadalo na trh s krmivem pro psy 1.5 miliardy GBP, zatímco krmivo pro kočky přispělo 1.2 miliardy GBP (PFMA, 2021). Výzkum také odhalil, že ve Spojeném království žije odhadem 12.5 milionu psů, což odpovídá 33 procentům všech domácností, přičemž dalších 12.2 milionu koček tvoří 27 procent domácností (PFMA, Pet Population, 2021). Vzhledem k tomu, že psi a kočky jsou ve společnosti stále více rozšířené a majitelé domácích zvířat jsou připraveni utrácet více za své mazlíčky, tento článek zkoumá několik trendů v krmivech pro domácí zvířata, které je třeba v budoucnu sledovat.
Za posledních dvacet let zaznamenal průmysl krmiv pro domácí zvířata masivní růst doprovázený posunem v kultuře majitelů domácích zvířat. Tuto změnu lze částečně připsat pokroku v technologii a rostoucí roli internetu. Majitelé domácích mazlíčků nyní navíc považují své mazlíčky za společníky, přičemž 95 procent majitelů považuje své mazlíčky za součást rodiny (Pet Food Industry, 2016). Tyto změny v chování spotřebitelů jsou hnací silou nejnovějších inovací a trendů v krmivech pro domácí zvířata.
Majitelé domácích mazlíčků a jejich měnící se vnímání
Pandemie COVID-19 zasáhla mnoho průmyslových odvětví, včetně krmiva pro domácí zvířata. V důsledku toho jednotlivci i podniky utrácejí opatrněji; většina však stále věří, že jejich mazlíčci si zaslouží to nejlepší. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé v roce 2.9 utratili za krmivo pro kočky a psy podle odhadů 2021 miliardy liber, očekává se, že tato čísla porostou. Data ukazují, že 12 procent majitelů přidalo do své domácnosti nového domácího mazlíčka od začátku blokování (Mintel, 2021), což je trend dále podporovaný tím, že více lidí pracuje z domova a touží po „kožešinovém miminku“ jako společníka.
Stejně jako v jiných odvětvích vyvolal COVID-19 nárůst online nakupování. Vzhledem k tomu, že velké části světa jsou v uzamčení a omezení pohybu, spotřebitelé hledali alternativní způsoby nakupování a e-commerce podniky zabývající se krmivem pro domácí zvířata z toho profitovaly. Kromě výhod online zaznamenaly kamenné obchody s domácími mazlíčky také příliv nových zákazníků, poháněný touhou podporovat místní podniky.
Humanizace a prémiizace v krmivech pro domácí zvířata
Dva dlouhodobé trendy v průmyslu krmiv pro domácí zvířata jsou humanizace a prémiizace. Tyto trendy jsou úzce propojeny a nadále pohánějí růst v odvětví.
Humanizace krmiva pro domácí mazlíčky se týká připisování lidských myšlenek, pocitů, motivací a přesvědčení nelidským zvířatům (Forbes, Trafford a Surie, 2018). Jinými slovy, majitelé zvířat touží po tom, aby jejich mazlíčci měli stravovací návyky podobné těm jejich. Jedním z důsledků tohoto trendu je prémiování produktů. Majitelé domácích mazlíčků jsou stále ochotnější utrácet více za svá „kožešinová miminka“, když jsou v krmivu pro jejich mazlíčky patrné kvalitnější suroviny, produkty z místních zdrojů a udržitelné postupy. Podle Euromonitor je prémie jedním z největších tahounů na trhu péče o domácí mazlíčky. S nárůstem populací menších zvířat, ekonomickým růstem a měnícím se vnímáním domácích mazlíčků jsou nyní majitelé připraveni více investovat do svých mazlíčků.
Vliv humanizace a prémiování měl významný dopad na produkty na trhu. Jak se vyvíjely vztahy mezi lidmi a domácími mazlíčky, humanizace domácích zvířat podnítila větší utrácení za produkty, což je klíčový faktor stálého nárůstu prodeje krmiva pro domácí zvířata. Kromě toho tyto trendy vedly k vývoji nových receptur a receptur. V posledních letech se začleňování superpotravin a rostlinné stravy prosadilo, protože zaměření na zdraví se v krmivech pro lidi i zvířata stává výraznějším.
Zdraví a Wellness
Po nedávných událostech se zdraví a wellness staly předními tématy. Uzamčení a omezení vedly lidi k tomu, že se více zaměřují na fyzickou kondici, stravu a celkové zdraví. Trávení více času doma také povzbudilo majitele zvířat, aby věnovali větší pozornost chování a zdraví svých mazlíčků. Tato zvýšená informovanost přiměla majitele, aby hledali řešení problémů, jako je zdraví kůže a srsti, podpora imunity a trávicí pohoda.
Nedávný výzkum Packaged Facts zjistil, že 43 procent majitelů domácích mazlíčků silně souhlasí s tím, že upřednostňují myšlenku zdravějšího jídla pro své mazlíčky. Zároveň 37 procent vyjádřilo zájem poskytovat svým mazlíčkům více preventivní zdravotní péče a 34 procent rozhodně souhlasí s tím, že jsou ochotni utratit více za krmivo pro domácí mazlíčky nabízející výhody pro zdraví a pohodu (Packaged Facts, 2021). Kromě toho zpráva Mintel Report pro UK Pet Food z roku 2021 zjistila, že dvě třetiny majitelů by měly zájem o krmivo pro domácí mazlíčky obsahující přísady, které podporují zdraví střev, zatímco 66 procent by se chtělo dozvědět více o dietní podpoře mozku jejich mazlíčků (Mintel, 2021).
Očekává se, že trend v oblasti zdraví bude nadále růst a bude odrážet podobné trendy v potravinářském průmyslu, kde se současné trendy často používají k předpovědi budoucích očekávání v krmivu pro domácí zvířata. Mnoho majitelů domácích mazlíčků věří, že to, co krmí svého mazlíčka, má přímý dopad na emocionální pohodu zvířete, což nutí mnoho značek krmiv pro domácí mazlíčky, aby do svých receptur zahrnuly funkční přísady.
Průhlednost štítků v krmivu pro domácí zvířata
Transparentnost etiket je dalším důležitým trendem v průmyslu krmiv pro domácí zvířata. Pro mnoho spotřebitelů znamená transparentnost různé věci – pro některé jde o sledovatelnost, zatímco pro jiné je klíčová jednoduchost označení. Bez ohledu na výklad je ústředním tématem důvěra mezi značkou krmiva pro domácí mazlíčky a spotřebitelem.
S rostoucí poptávkou po vysoce kvalitním krmivu pro domácí zvířata jsou spotřebitelé stále náročnější na původ surovin. Téma sledovatelnosti, označované také jako provenience, se stále dostává do popředí zájmu. Generální ředitel společnosti Booths nedávno prohlásil, že „zákazníci již věnují pozornost tomu, jak se produkty pěstují, připravují, chovají a získávají, takže místní a britská jsou velká témata“. Tento názor se odráží ve zprávě UK Pet Food Market Report, která zjistila, že 71 procent spotřebitelů by si koupilo krmivo pro domácí mazlíčky, pokud by bylo vyrobeno z čistě britských surovin (Mintel, 2021).
Spotřebitelé také hledají jednoduché a jasné štítky, které jsou snadno srozumitelné. Pokud jsou štítky příliš složité, kupující krmiva pro domácí mazlíčky mohou být odrazeni a rozhodnou se pro alternativní značky. Výzkum Paws.com zjistil, že miliony Britů jsou stále zmatenější z etiket na potravinách, přičemž 44 procentům se zdá, že etikety krmiva pro psy jsou obtížně čitelné a dalším 39 procentům chybí dostatečné znalosti o složkách potravy, kterou poskytují svým mazlíčkům. Značky krmiv pro domácí mazlíčky musí zajistit, aby jejich ingredience byly jasně uvedeny, aby majitelé domácích mazlíčků získali důvěru, že svým mazlíčkům dávají tu nejkvalitnější potravu.
Shrnutí
Abych to shrnul, řada trendů v krmivech pro domácí zvířata v současné době ovlivňuje trh. Humanizace a prémiování i nadále pohání růst, protože majitelé chtějí svým mazlíčkům poskytovat krmivo, které odpovídá jejich vlastnímu, a zároveň zajistit vysoce kvalitní ingredience pro optimální zdraví a pohodu. V reakci na to značky krmiv pro domácí zvířata neustále vyvíjejí nové receptury, přičemž superpotravina a rostlinná strava se objevují jako významné budoucí trendy. Zdraví a wellness zůstávají klíčovými hnacími silami, přičemž majitelé domácích zvířat se zaměřují na to, aby jejich domácí mazlíčci byli zdraví co nejdéle. Vzhledem k tomu, že technologie hrají v každodenním životě stále významnější roli, spotřebitelé zkoumají přísady, které podporují zdraví. Konečně je nezbytná transparentnost štítků; s tím, jak si majitelé domácích zvířat stále více uvědomují, odkud ingredience pocházejí, mnozí nyní dávají přednost produktům z místních zdrojů a jasnému a jednoduchému označování, které jim nabízí důvěru ve výběr krmiva pro domácí mazlíčky.
Reference
- Carrara, A. (2019, 19. července) Štítky krmiva pro psy ve Spojeném království jsou „příliš těžké číst“, uvádí zpráva. Pet Gazette. Dostupné na: https://www.petgazette.biz/25095-uk-dog-food-labels-too-hard-to-read-report-finds/ (Přístup: říjen 2021).
- Fakta, P. (2021) Zaměření trhu se zvířaty v USA: Aktualizace krmiva pro domácí mazlíčky, 2021.
- Forbes, SL, Trafford, S. a Surie, M. (2018) „Polidštění domácích zvířat: Co to je a ovlivňuje nákupní chování?“, Dairy and Veterinary Science Journal, 2.
- Industry, PF (2016, březen) 95 procent tvrdí, že domácí mazlíčci jsou součástí rodiny. Průmysl krmiv pro domácí zvířata. Dostupné na: https://www.petfoodindustry.com/articles/5695-report-say-pets-are-part-of-the-family/ (Přístup: říjen 2021).
- Koerten, J. (2019) Euromonitor International: Premiumisation in Pet Care – An Evolving Industry Trend.
- Mintel (2021) Pet Food UK, 2021. Mintel Group.
- PFMA (2021) Populace domácích mazlíčků. Dostupné na: https://www.pfma.org.uk/pet-population-2021/ (Přístup: říjen 2021).
- PFMA (2021) PFMA Market Data 2021. Dostupné na: https://www.pfma.org.uk/statistics/ (Přístup: říjen 2021).
Matthew Aiken
Expert na marketingovou komunikaci
Matt absolvoval v roce 2017 bakalářský titul v oboru Obchod a management. Zde zjistil, že má vášeň a zájem o marketing. Ve svém volném čase si užívá všeho, co souvisí s kondicí, a pobytu venku. Má také francouzského buldoka jménem Harley a perskou kočku Bonnie Blue.
Mohlo by se vám také líbit...
Článek napsal Matthew Aiken
Výhody a nevýhody umělé inteligence v maloobchodě se zvířaty
Možná jste se v médiích často setkávali s pojmem „AI“ nebo „technologie AI“. Od odemykání telefonu pomocí Face ID, dotazování na cestu na [...]