S rostoucím počtem způsobů, jak lidé mohou nakupovat pro své mazlíčky, musí obchody se zvířaty najít efektivní způsoby, jak zvýšit povědomí o značce, udržet si zákazníky a získat nové. Plánování marketingové kampaně pro váš obchod se zvířaty je skvělý způsob, jak toho dosáhnout. Marketingová kampaň může být vedena v obchodě i online. Marketingové kampaně v prodejně zvyšují návštěvnost prodejny a zvyšují prodej prostřednictvím aktiv, jako jsou nápisy a tištěné materiály. Online marketingové kampaně propagují produkty a služby prostřednictvím digitálních platforem, jako jsou sociální média. Tyto dva však mohou fungovat ruku v ruce a pokud jsou správně využívány, mohou pomoci firmě rozvíjet její prodeje.
Tento článek se zaměří na plánování úspěšné marketingové kampaně pro váš obchod se zvířaty. S informacemi o tom, jak můžete určit cíle kampaně, jak rozhodujícím faktorem je rozpočtování a proč cílové publikum a sdělení určují úspěch vaší kampaně. Navíc tipy na realizaci marketingové kampaně a měření výsledků.
Účel a cíle vaší kampaně
Na začátku každé marketingové kampaně musíte určit účel. Bez toho nemusí vaše kampaň dosáhnout požadovaných výsledků a ztratí se. Proč byste chtěli kampaň vést? Co byste chtěli pro svůj zverimex dosáhnout? Níže je uvedeno několik jednoduchých nápadů, které můžete mít pro váš obchod se zvířaty, aby vytvořily základ vaší kampaně.
- Zvyšte povědomí o značce svého zverimexu
- Zvyšte průměrnou útratu na zákazníka ve vašem obchodě
- Vygenerujte více prodejů konkrétního produktu nebo typu produktu
- Vybudujte si zákaznickou základnu
- Inzerujte nadcházející akci ve vašem obchodě
- Rozvíjejte svou přítomnost na sociálních sítích
I když jsou základní, jsou to jen některé stavební kameny pro plánování marketingové kampaně pro váš obchod se zvířaty. Když začnete vyvíjet kampaň, musíte si stanovit cíle. To se liší od účelu vaší kampaně, protože cíle jsou konkrétnější. Standardní metodou stanovení cíle je strategie cílů SMART. Toto znamená Specifické, měřitelné, dosažitelné, relevantní a časově omezené a umožňuje podnikům vytvářet, sledovat a dosahovat cílů.
Rozpočet
Jakmile se rozhodnete pro účel a cíle, je čas zkontrolovat své finance a dohodnout se na svých výdajích. Rozpočet hraje v kampani nedílnou součást, takže musíte moudře přemýšlet o tom, jaké aktivity budou mít pro vaši kampaň nejlepší návratnost. Je velmi snadné utrácet peníze za různé marketingové cesty, což může bránit úspěchu kampaně, takže jako obchod se zvířaty je nejlepší zaměřit se v kampani na několik. Například je snadné přehnaně utrácet za množství letáků a materiálů ve vašem obchodě. Alternativně může platba za reklamu s platbou za proklik rychle spotřebovat váš rozpočet, pokud se jedná o digitální marketingovou kampaň.
Cílová skupina
Pro mnoho firem může být pochopení jejich cílového publika náročné, protože existuje celá řada typů zákazníků, které lze prodat. Proto při plánování marketingové kampaně musíte znát své cílové publikum. Mít cílové osoby (fiktivní profil osoby, která představuje vaši cílovou skupinu na základě specifických charakteristik) pro váš obchod se zvířaty je vynikající způsob, jak objevit vaši cílovou skupinu.
Pokud jde o cílové publikum vaší marketingové kampaně, prvním krokem je uvědomit si, na jakou fázi cesty kupujícího vaše kampaň cílí. Snažíte se přivést nové zákazníky? Nebo chcete získat přehled od svých stávajících zákazníků? Bude kampaň vaší značky rozpoznána? Nebo zavádíte úplně novou identitu? Tyto otázky ovlivní vaše marketingové sdělení, které se bude měnit v závislosti na tom, zda je vaše cílové publikum ve fázi povědomí, zvažování nebo rozhodování. I když vaše kampaň může uspokojit řadu vašich cílových skupin, je důležité, abyste měli na mysli konkrétní publikum.
Budování vaší cílové skupiny
Chcete-li pomoci budovat své cílové osobnosti, musíte porozumět jejich zájmům a kontaktním bodům. Například majiteli zverimexu si položte otázky jako:
- Jaký typ obsahu získá pozornost mého publika?
- Zapojují se lépe do určitých informačních kanálů, jako jsou letáky nebo sociální média?
- Jaké mají problémy, které by váš produkt, služba nebo značka mohla vyřešit?
- Jaký je jejich příjem a mohou si dovolit váš produkt nebo službu?
Zúžení cílového publika tímto způsobem přinese vaší kampani nejlepší výsledky za nižší cenu. Příkladem cílového publika pro kampaň, kde se snažíte převést zákazníka ze značky krmiva pro psy na vaši vlastní značku krmiva pro psy, může být:
- Majitelé psů ve věku 21–45 let, kteří žijí poblíž vašeho obchodu, si za poslední měsíc zakoupili prémiový značkový produkt.
Zpráva vaší kampaně
Je čas být kreativní a naplánovat sdělení pro vaši marketingovou kampaň. To je obrovský obchod, protože to přiláká zákazníky do vašeho obchodu se zvířaty. Aby bylo zasílání efektivní, musí se zaměřit na vašeho zákazníka a uspokojit jeho potřeby. Ujistěte se, že znáte problém svého zákazníka a že vaše zprávy mají jasnou cestu k řešení.
Sdělení vaší kampaně také musí vyvolat emocionální reakci vašich zákazníků. Věřte nebo ne, 95 % nákupních rozhodnutí se odehrává v podvědomí, tvrdí profesor z Harvardu Gerald Zaltman.
Vytvoření emocionálního spojení ve vašich zprávách je zásadní pro nalákání lidí do vašeho obchodu, zvláště když průměrný člověk je náchylný vidět až 4,000 10,000 až XNUMX XNUMX reklam denně. Vaše značka musí vyniknout!
Pokud jde o sdělení vaší marketingové kampaně pro chovatelské potřeby, musíte se ujistit, že je konzistentní v obchodě a digitální, jinak by vaši zákazníci mohli být zmateni.
Metody, jak oslovit své zákazníky
Výběr správných metod, ve kterých bude vaše marketingová kampaň probíhat, bude záviset na všech bodech uvedených v tomto článku. Jakou metodu vaše cílové publikum s největší pravděpodobností použije a bude náchylné na vaši kampaň? Kolik ze svého rozpočtu utratíte za jednotlivé metody?
V moderní společnosti existuje mnoho cest, které mohou obchody se zvířaty využít jako součást své marketingové kampaně, takže je nezbytné využít jen několik metod. Jako obchod se zvířaty možná budete chtít využít následující kanály pro kampaň v obchodě, která propaguje zcela nový produkt.
Propagační materiály
Využití propagačních materiálů, jako jsou letáky a plakáty, je vynikajícím nástrojem pro in-store marketingovou kampaň. Díky takovým materiálům bude váš obchod vypadat vizuálně přitažlivě a poskytne vašim zákazníkům cenné informace o vašich produktech. Tyto materiály mohou být rozdílem mezi tím, zda zákazník koupí vaše produkty, nebo ne. Nevýhodou použití této formy komunikace jako součásti vaší marketingové kampaně je však to, že zákazníci mají tendenci si informace prohlédnout pouze jednou a poté je zlikvidovat, což může být nákladné, pokud to nepovede k prodeji.
Přímá pošta
Toto je další fantastická metoda pro vaši marketingovou kampaň a propagaci nového produktu. Tato forma komunikace zahrnuje zasílání vašich propagačních materiálů přímo na adresu zákazníka, abyste získali zájem o vaše produkty. Výhodou použití tohoto jako součásti vaší marketingové kampaně je, že je vysoce zacílený, takže můžete cílit na konkrétní zákazníky. Direct mail je navíc hmatatelný a zákazníci si spíše všimnou fyzické pošty než e-mailu, který by mohl skončit v jejich složce se spamem. Ačkoli je to fantastická metoda, kterou můžete použít ve své kampani, může také snížit váš rozpočet. V závislosti na velikosti pošty a frekvenci to může sníst, kolik plánujete utratit.
Sociální média
Sociální média změnila svět a marketingové kampaně pro všechny typy podniků. S přibližně 4.26 miliardami aktivních uživatelů sociálních sítí po celém světě existuje obrovská příležitost propagovat váš obchod se zvířaty. Marketingové kampaně na sociálních sítích mohou pomoci zvýšit povědomí o vaší značce, protože zanechávají otisk v myslích vašich zákazníků. Podle SCORE 77 % malých podniků využívá sociální média k tomu, aby pomáhaly zvyšovat povědomí. Pro zverimexy je to také fantastická příležitost inzerovat, co se děje v jejich prodejně, a přimět nové i stávající zákazníky, aby přišli a prozkoumali, co je nového.
I když to má mnoho výhod, sociální média mají i své stinné stránky. Když se snažíte inzerovat zákazníkům, stojí to za to a každé kliknutí, které reklama zaznamená, vás bude stát peníze s někdy malou návratností investic. Než se pustíte do utrácení na sociálních sítích, nezapomeňte si udělat domácí úkol. Opět je důležité, aby bylo možné oslovit vaši cílovou skupinu pomocí této cesty. Několikrát zveřejníte příspěvek a investice se vám nevrátí. Musí existovat jasný, promyšlený plán.
Realizace vaší marketingové kampaně
Nyní, když jste naplánovali svou marketingovou kampaň, je čas ji implementovat. Pokud bylo vše navrženo do detailu, mělo by to být snadné. Rozhodujícím faktorem jsou kolegové pracující ve vašem zverimexu. Ujistěte se, že jsou na palubě marketingové kampaně a chápou její složitosti. Kromě toho byste měli přimět svůj tým, aby vám pomohl s plánováním marketingové kampaně. A konečně, váš tým může mít nějaké nápady, které můžete začlenit do své kampaně, abyste skutečně získali jejich „buy-in“.
Měřte a analyzujte
Po dokončení marketingové kampaně je zásadní vyhodnotit úspěchy a oblasti, které je třeba zlepšit. Měřením a analýzou dat kampaně můžete získat přehled o vašem publiku, marketingových metodách a rozpočtu. Pomůže také při plánování budoucích marketingových kampaní.
Nejlepší způsob, jak zjistit, zda byla vaše marketingová kampaň úspěšná, je vrátit se ke svým cílům a uvědomit si, zda jste je splnili. Pokud ano, pak je to fantastické. Pokud ne, musíte pochopit proč?
Pokud například bylo vaším cílem zvýšit počet zákazníků navštěvujících váš obchod se zvířaty o 20 % během příštích tří měsíců, jakýkoli nárůst zákaznické návštěvnosti může být považován za úspěšný. Je však rozdíl mezi kampaní, která funguje, a kampaní, která stojí za to.
Smysluplná kampaň poskytuje návratnost investic úměrnou času a práci, která je do ní vložena.
Shrnutí
Abychom to shrnuli, s rostoucím počtem způsobů, jak mohou majitelé zvířat nakupovat, musí obchody se zvířaty přemýšlet o způsobech, jak přivést zákazníky do obchodu. Fantastickým způsobem, jak toho dosáhnout, je spuštění marketingové kampaně. Aby však byla marketingová kampaň úspěšná, je nutné plánování, které zajistí úspěšnost kampaně.
První fáze plánování marketingové kampaně zahrnuje určení účelu a stanovení cílů. Jednoduchým způsobem, jak toho dosáhnout, je použití metody zvané SMART cíle, která umožňuje podnikům vytvářet, sledovat a dosahovat cílů.
Po dokončení této fáze plánování je čas zkontrolovat své finance a nastavit rozpočet pro oblasti, které budete utrácet za marketingovou kampaň. Při sestavování rozpočtu své kampaně musíte moudře přemýšlet o tom, jaké aktivity budou mít pro vaši kampaň nejlepší návratnost. Utrácet peníze za různé marketingové cesty je velmi snadné, což může bránit úspěchu kampaně.
Jednou z nejdůležitějších částí plánování vaší kampaně je znalost cílového publika. Pokud cílíte na špatný typ zákazníků, bude pro vaši kampaň těžké uspět. Mít fiktivní profil osoby, která reprezentuje vaši cílovou skupinu na základě specifických charakteristik vašeho zverimexu, je vynikající metodou, jak objevit vaši cílovou skupinu. Po definování cílového publika pro vaši kampaň je čas vytvořit sdělení a metody kampaně, jak oslovit zákazníky.
Poté, co je toto dokončeno, můžete implementovat a zajistit, aby všichni pracující ve vašem obchodě se zvířaty byli na palubě. Budou hrát zásadní roli v úspěchu vaší kampaně.
Nakonec je důležité zhodnotit úspěšnost či neúspěch kampaně. Údaje jsou nezbytné pro posouzení úspěchu a měly by se vždy vztahovat zpět k původním cílům.
Reference
Mahoney, M. (2003). Podvědomá mysl spotřebitele (a jak ji dosáhnout). Harvard Business School.
Skóre. (2018, 30. srpna). 77 procent malých podniků v USA používá sociální média pro prodej, marketing a služby zákazníkům. Převzato z Prnewswire: https://www.prnewswire.com/news-releases/77-percent-of-us-small-businesses-use-social-media-for-sales-marketing-and-customer-service-300704921.html#:~:text=77%20Percent%20of%20U.S.%20Small,Sales%2C%20Marketing%20and%20Customer%20Service
Simpson, J. (2017, 25. srpna). Hledání úspěchu značky v digitálním světě. Převzato z Forbes: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/08/25/finding-brand-success-in-the-digital-world/?sh=653e1f42626e
Matthew Aiken
Expert na marketingovou komunikaci
Matt absolvoval v roce 2017 bakalářský titul v oboru Obchod a management. Zde zjistil, že má vášeň a zájem o marketing. Ve svém volném čase si užívá všeho, co souvisí s kondicí, a pobytu venku. Má také francouzského buldoka jménem Harley a perskou kočku Bonnie Blue.
Mohlo by se vám také líbit...
Článek napsal Matthew Aiken
Výhody a nevýhody umělé inteligence v maloobchodě se zvířaty
Možná jste slyšeli písmena „AI“ nebo „AI Technology“ často používaná v médiích. Od otevření telefonu pomocí Face ID až po interakci s [...]